Intestazione

Nuova pagina di sostegno: impegno di Migros

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Désirée Meiser e Merlin Breij

Désirée Meiser

Foto: Désirée Meiser

Désirée Meiser è una coach sistemica orientata ai valori diplomata secondo il modello di coaching di San Gallo (SCM)® e una business coach sistemica orientata ai valori diplomata. La sua carriera professionale come attrice/cantante, regista, fondatrice e per 22 anni direttrice artistica della Kulturbahnhof Gare du Nord, oltre ai molti anni come mentrice di giovani musiciste e musicisti in varie scuole universitarie, le hanno permesso di accumulare nel tempo un bagaglio di esperienze ampio ed estremamente diversificato. L’intenso confronto con le persone più diverse, l’empatia, l’intuizione e l’attenzione verso le sue interlocutrici e i suoi interlocutori hanno sempre avuto un’importanza centrale in tutte le attività svolte finora. Tutte queste esperienze e competenze personali confluiscono in modo significativo nel suo lavoro di coach sistemica orientata ai valori.

Emilien Itim

Foto: Emilien Itim

Merlin Breij (*1994, Paesi Bassi) è un compositore, arrangiatore e chitarrista svizzero di Losanna. Compositore versatile, realizza creazioni che attraversano confini stilistici permeabili, fondendo il lavoro sul timbro e sulla forma derivato dalle creazioni contemporanee con il ritmo e le formule pulsanti del jazz e della musica contemporanea. Ne sono testimonianza opere come “Strata” per quartetto d’archi e chitarra elettrica o “Impulsions” per nonetto composito. L’obiettivo artistico è sempre la difesa di un’espressività musicale radicale. In qualità di co-direttore artistico dell’associazione ÆCAMUS, sta attualmente ideando una stagione di concerti creativi intitolata “Motions of Creation”, in cui invita i compositori francofoni a scrivere musica che dia libero sfogo alla loro audacia – con opere che debutteranno durante un concerto itinerante organizzato dall’associazione.

Progetto

« Nocturne »

This project will be centered around a new composition of mine, at this stage called «Nocturne». It will be premiered at the «Ferme des Tilleuls» in Renens on the 15th May 2025, and then played again in Aula de Villamont (Lausanne), Galerie YD (Neuchâtel), and Centre le Phénix (Fribourg) on the days after, alongside compositions of Lenni Torgue and Yves Marcotte. It will be performed by «Ensemble Motions» featuring Lenni Torgue on different percussions, Nina Ramousse-Fuchs on violin, Sarah Fouchenneret on cello, and myself on guitar. 

The aim of Double in association with Désirée Meiser is to overcome the classical «musicians performing on stage» concept. Désirée will coach me in imagining the piece crossing different artistic media: redefining how the space is used by the musicians and the public in my work, how the lightning is conceptualized and used in the music, how texts and narrative can be used as a guideline in the music, and more generally speaking, how concerts can become a multisensorial experience for the public. 

Because the concerts will take place in different venues, a special accent will be put on the flexibility of the «mise en scene», so that it can be repeated in different concert places or theaters.
 
The theme of the composition, as the title suggest, is the «Nocturne». The public should feel the experience of the night with the three specific moods that it brings: (i) The peace and the quietness, (ii) The fear and the angst, and (iii) The dreamlike state and supernaturality that the night allows. 

The first step of this work (a step that has now begun), is to discuss the ideas and possibilities that I can develop  to open up my horizons as a composer regarding the «mise en scene» while composing the music. When the project will be fully written, both musically and theatrically, the next step will be working with the musicians and Désirée as we put those ideas in action before the final concerts mentioned above. 

This Double will help me – with the help of Désirée - to open up my compositional work and to be able to grasp a wider range of possibilities as the piece is performed in front of the public, while breaking the traditional «concert schema». These steps shall – hopefully - help my work to connect to wider audience and make their experience more plural.